onsdag 18 februari 2009

Vinteråkdon...






... så mycket snö vi fått i Södra Dalarna... tänkte att jag skulle visa min spark. Jag vet ej hur gammal den kan vara, men jag ropade in den på auktion för några somrar sen... Kanske någon ute i Cybern har en liknande och kan berätta för mej.

Kudden har jag fått av Min Mamma som låtit sy Fårskinnskuddar av en gammal fårskinns-päls. Ett jättebra sätt att återanvända... Till baksida tog vi ett ulltyg av typ vadmal.


Helgen som gick bjöd på så vackert väder med längre promenader & samlande...så det blev bl.a en krans av hängbjörk. Sedan vill jag alla redan nu berätta om påskpyssel liknande vi hade innan jul. Mer info kommer om Pyssel till Påsk med blommor & kransar, så jag fortsätter mitt samlande efter roliga "saker"... När vi träffas brukar jag säga att vi ska "inspirera varandra & ha kul"...

kram / Lise-Lott

4 kommentarer:

Alvin sa...

Hejsan Liselott!
Vilken härlig spark du har, vilken känsla att åka med en sådan. Tyvärr kan jag inte hjälpa dej med någon ålder, så hoppas att någon annan har den.
Ha det gott och kram!

Leni

Allis sa...

Hej!
Vilken fin spark du har!
Jag har aldrig tidigare sett den modellen.
Själv har jag en Orsa spark som fått färgen engelskt röd. Jag brukar åka spark ganska ofta och det är ett bra sätt att både motionera sig själv och de "fyrbenta". Min äldsta tik Ella tycker om att sitta på sparken när vi är ute och åker. När mina barn var små satt de i en sparklåda, jätte bra och praktiskt.

Va spännande det låter med ditt påskpyssel, jag ska nog fråga min sonhustru om hon har lust att följa med??!!
Ha en fortsatt skön vecka!!
Kram Eva-Lis

Bygatan sa...

Den va ju såå häftig! Kan tyvärr inte hjälpa till med tidsepoken.

Övriga saker var så fina. Trevligt med pyssel!

Kram Lena

Där Rosor Aldrig Dör sa...

Hej!
Rysligt vacker spark du har!
Var rädd om den å bevara den för framtiden =)

Ha de gott!
Kraam / Benita

Om mig

Mitt foto
Smedjebacken, Södra Dalarna
Varmt välkomna till min blogg. Jag driver Livsstilsbutiken Kol & Rosors på Slaggatan 29 i Falun. Syr för privat och offentlig miljö även uppdragssömnad. Vi gör hembesök. Egen formgivning och tillverkning av mjuka och hårda inredningdetaljer. Vill inspirera...