lördag 9 januari 2010

blågröngråatoner...



Blågröngråatoner...

Min ljusstake är ett loppisfynd sedan i somras, på ettiketten står det Skansens Glasbruk, men det var färgen som jag tyckte om...Sedan var den gjord i glas det gjorde inte saken sämre :)
Älskar Glas...
Vidare så är kransen av eucalyptusblad, de är återvunna från en blomsterbukett som jag fick till Nyår, 2 kvistar vad det i buketten, dessa snodde jag ihop till en krans... bladen på grenarna gör att de sitter ihop med varandra... och så en liten rosett, bandet som satt runt buketten.
Lätt som en plätt ;)
Kransar av olika slag är alltid dekorativa...


Nu vill jag önska er alla en trevlig helg!

kramar
Lise-Lott

1 kommentar:

lottens vita och gröna sa...

heeeeeeeej, tänk att det har skavt ända till nu, fniss, din växt är en Sophora 'little baby', googla det! varmkram lotten

Om mig

Mitt foto
Smedjebacken, Södra Dalarna
Varmt välkomna till min blogg. Jag driver Livsstilsbutiken Kol & Rosors på Slaggatan 29 i Falun. Syr för privat och offentlig miljö även uppdragssömnad. Vi gör hembesök. Egen formgivning och tillverkning av mjuka och hårda inredningdetaljer. Vill inspirera...