måndag 25 februari 2008

Små knoppar...




Ibland får man hjälpa naturen på traven, det gjorde jag genom att sätta några körsbärsgrenar i vatten. Efter ca. 2 veckor slog de söta små vita blommorna ut.
Idag har solen visat sej över Södra Dalarna. Jag har sprungit in & ut för att få lite sol...
Se att blåsippsknopparna börjat ta sig upp, jag har en jättestor tuva. Våren är i antågande, fåglarna är ivriga och jag med. Håller på att ta fram nya kuddar med text i vitt och oblekt linne i olika grovlekar på linnet och en ny lampskärm. Jag kommer att visa allt senare.
Videkissarna har vaknat,nu är det inte långt till vår...

3 kommentarer:

enjoy every moment sa...

Hejsan !
Hittade hit via Anna-Marias blogg - äntligen har du hittat eller "hunnit" ut i cyberspace :o) Vilka fina bilder!! Men jag är inte så förvånad -du lyckas ju med det mesta du tar dig an.:o)
Kram på dej från mej /Teresa

Kol och Rosors sa...

Hej Teresa!
Tack så jättemycket för din kommentar den värmde. ;))

Många kramar till dej/ Lise-Lott

Där Rosor Aldrig Dör sa...

I morse när jag slog upp mina blå och tittade ut på Säters gator så låg ett tunnt,tunnt lager med snö på marken..fyy! Vill ha vår nu, inte mera snö :(

Härliga vår bilder du visar!

Kram B

Om mig

Mitt foto
Smedjebacken, Södra Dalarna
Varmt välkomna till min blogg. Jag driver Livsstilsbutiken Kol & Rosors på Slaggatan 29 i Falun. Syr för privat och offentlig miljö även uppdragssömnad. Vi gör hembesök. Egen formgivning och tillverkning av mjuka och hårda inredningdetaljer. Vill inspirera...