onsdag 28 maj 2008

Söndagen den 1 juni.



Vi är nu 35 st som ska på söndag åka runt i Södra Dalarnas och se Butiker med Inredning, Leksaker, Kläder, Antikt Och Trädgård...äta en buffè på Bergmansgård & dricka kaffe med bakelser på Anrikt Konditori.

Vi träffas kl.10 på Bagaregatan 7 hos mej Kol & Rosors Verkstad. Hur hittar ni till mej.
Ni som kommer från Avesta,Borlänge & Säter, åker in i centala Smedjebacken,följer huvudleden,svänger till vänster vid stora torget,förbi busshållplatsen,stor parkering på vänster hand,nästa gata till vänster är Bagaregatan i korsningen finns TV-Ljud Service. Åk ner denna gatan, tredje huset på höger hand finns Kol & Rosors Verkstad. Ett pepparkaksfärgat sekelskifteshus med en utbyggnad under arbete :))
Min "Gatuskrikare" står ute med turkosa rosor...

Ni Vänner från Ludvika & Smedjebacken hittar till mej...

Ni har väl organiserat er så att ni fyller era bilar & samåker så vi sparar på miljön & delar på bränslekostnader...

Vidare åker vi till Anna-Panna Lingonkanna & Speglingar i Smedjebacken.

Sedan är det dags för lunch på Bergsmans Tolvsbo till en kostnad av 8o kr, efter det åker vi till Barkens strand och Tunkarlsbo, Mor-Mors Hus.
Vi åker vidare till Norberg och där besöker vi Hemma hos Alice och Elsa Anderssons Konditori, mellan dessa två är det gångavstånd. Så här väljer du om du vill drick kaffe & bakelse till ett pris av 46kr först eller besöka Hemma hos Alice.

Nu åker vi till Säter och mig & alice, där tar Melinda emot oss...

Efter detta besök säger jag & Yvonne på Speglingar Hej Då, Tackar för oss och en mycket inspirerande dag som vi hoppas på...

Jag har länkat till alla i marginalen utom Mor-Mors Hus som inte finns med. Besök gärna de som finns med...

Har ni frågor & funderingar så hör av er via mail eller på telefonnumret i marginalen.

Ha det så gott på er Alla Bloggvännner & Vänner, Vi ses på Söndag i Södra Dalarna.

Många kramar!
Lise-Lott

10 kommentarer:

Ann-Catrin sa...

Gud vad jag är avundsjuk...vilken härlig dag ni kommer att få.. 35 st.. inte dåligt... och vilket sagolikt program ni har framför er.. jag har varit på alla ställen utom mig och alice.. så jag kommer var med er...i mina tankar!!
Ha en underbar dag..och glöm inte att berätta sen!!

KRAMAR A-C

n o r d i n g å r d e n sa...

Å , jag hade verkligen velat vara med, vilken dag ni har att se fram emot, det kommer bli så lyckat och vädret ser ut att bli på er sida med! Jag hoppas jag får tid att kika in till Smedjebacken i sommar sedan! Ha så kul på söndag och snälla hälsa alla från mej! Mari. ( ljuvliga rosenbilder nedan...)

Helene på Rörvik sa...

Hej!
Åhh vad detta låter roligt, synd att jag inte bor närmare er. Ni får ha det så roligt allihop. Kraaam Helene

Frida sa...

Hej!
Vilken fin blogg du har!
Det låter så roligt med er utflykt. Synd att man bor i Skåne.
Kram Frida

Marie sa...

Tänk så roligt ni kommer att få det, tänk om man ändå hade bott lite närmare!

Trevlig helg!
Kram Marie

Philura sa...

Tack för ett härligt arrangemang. Kul att få se butiker man aldrig tidigare besökt. Denna vända har jag redan lovat min syster att ta med henne på då hon ej kunde komma med idag, så vi kommer kika in i butiken på nytt.
Ha det gott och lycka till med byggnationen.

mig & alice sa...

Ja, visst hade vi en otrolig dag igår :-)
Självklart kan du skriva lite och länka, vi måste ju visa upp härligheten.

Har tagit massor med bilder!
Ha det så gott så länge.

Kram
Melinda

Doften av vanilj sa...

Hej! Tack för en mycket trevlig dag igår! Så mycket härligheter vi fick ta del av. Massor med vackra ting och mängder av inspiration. Kommer absolut att försöka gör om rutten i sommar med mina vänner. Lät spännande att ni planerar en ny resa till hösten! Ha det så bra/Kram Fredrika

Där Rosor Aldrig Dör sa...

Hejsan!
Såg inne hos Melinda, Mig & Alice att eran bloggträff blev lyckad, att ni visade & upptäckte en massa fina saker tillsammans. Va kul!

Ha en fortsatt skön vecka!

Kram Benita

Hellen sa...

Tack för en härlig dag igår.Vilken mysig butik och ett så fint hus du har. Det var verkligen roligt att se. Jag kommer absolut att åka tillbaka i sommar igen.

Ha det så gott!
Kram Helen

Om mig

Mitt foto
Smedjebacken, Södra Dalarna
Varmt välkomna till min blogg. Jag driver Livsstilsbutiken Kol & Rosors på Slaggatan 29 i Falun. Syr för privat och offentlig miljö även uppdragssömnad. Vi gör hembesök. Egen formgivning och tillverkning av mjuka och hårda inredningdetaljer. Vill inspirera...