fredag 13 juni 2008

Knopp & Kart...





Skriver hon Knopp & Kart...jovisst!

Det är lika härligt att se Knopp & Kart från rosor,krasse,smultron & hallon som att jämnföra de med första tussilagon... Man vet liksom att det blir lite i år med ;) Ni vet sylt, vackra blommor på nattduksbordet eller köksbordet...eller bara gå runt och njuta i trädgården... För min del består 1/3-del av bara jord,men jag gråter inte över de, det blir bättre...
Mina senaste inlägg har handlat om blommor...det är mycket blommor ute i cyber att njuta av...Ni Alla ska verkligen ha en stor elogè för Era fina Bilder & Inspiration...

Lise-Lott på Bagaregatan laddar batterierna först för den 28-29 juni för "Blomsterspråk" i Gamla Meken med Gunnel Karlsson som föreläsare. Det är också utställare med från hela vår avlånga land som har mycket vackert... Vamt Välkommna! (Mer info i marginalen)

Nästa uppladdning är till i augusti & då Formex. Jag ställer ut för första gången...ett STORT steg för Kol & Rosors Verkstad. Så när det ges tillfälle tänker jag på bl.a julkuddar... Varmt Välkomna dit Ni med butik & som besöker Formex -monter C 20:70.

Nu till dagen så tror jag att jag ska duka bordet i butiken med ett stort fång rosa rosor från min rosenbuske...Lite porslin i sand,vitt,rosa & grönt...m.m....

Ni har väl sett att jag har börjat min "Sommar-Sale" = Rea... även på märkesvaror...upp till 30-50%.

Jag vill även önska Er en underbar helg i skrivande stund lyser solen på Bagaregatan...:)) Vill även tacka Er Alla för Era fina kommentarer.

Många kramar på Er!
Lise-Lott

13 kommentarer:

Gårdsromantik sa...

Men så spännande med Formex - om jag besöker den kommer jag absolut förbi!

Kram Maud

Ann-Catrin sa...

man vill verkligen frossa i alla blomor nu.. det är ju såsagolikt vackert!
Dina bilder är helt bedårande!
vad roligt med formex... då är jag garanterat där.. brukar få en biljett av en bekant!
Då ska jag absolut besöka din monter..var så säker!
vad spännade den 28 juni.. kul att det händer lite där... jötteroligt vrekligen!

KRAAM A-C

lite sol här men hu kallt tycker jag!

Helene på Rörvik sa...

Hej!
Härliga bilder, roligt när det blir frukt och bär. Jag tittade på våra äppleträd och det ser ut som det blir en del i år, roligt!
Ha det så bra!
Kram Helene

Marie sa...

Vilka vackra bilder, blommor kan man aldrig få för mycket av!
Vad spännande med Formex och vilket roligt evenemang ni ordnat i slutet av juni!

Ha en riktigt härlig helg!
Kram Marie

Jes/Vita villa vila sa...

Hej,
Vilket mysigt inlägg :) Å jag älskar krasse - det har jag också planterat, i blandade färger!

Önskar dig en jättefin helg!

Jes

n o r d i n g å r d e n sa...

Å ja, underbara grönskande bilder, det är det vi lever för denna tiden! Så kul med formex, jag brukar gå på det, om jag ska det ska jag definitivt kika in till dig! Ha en bra ny vecka! Mari.

Sara sa...

Jättefina bilder på vackra blommor. Roligt med Formex.
Kram Sara

White Season sa...

Visst är det härligt med trädgårdarna nu! Det har ju varit lite torrt ett tag men nu börjar det arta sig igen :-)
Vackra bilder du bjuder på, ljuvligt. Ha en bra vecka, kram Malin

Allis sa...

Hej!
Nu grönskar, gror och spirar det verkligen i alla trädgårdar och regnet som kom har varit välbehövligt!!
Jag blev lite orolig ett tag att alla midsommarblommor skulle ha blommat över till helgen, men det ser ut som om det blir några kvar...........
Ha en skön måndag önskar jag som börjat min semester i dag!
Kram Eva-Lis

Alvin sa...

Hejsan Liselott!

Grattis till utmärkelsen på din blogg, toppenkul!

Jag önskar dej en härlig midsommar och hoppas på succe´ med blomsterspråk i år också... och det är ju klart att det blir så!

Själv så åker jag ju då söderut i Europa till alpernas land och tänkte där bara njuta och umgås med alla som föjer med.

Ha det så bra!

Kramar från Leni

Shemind- sa...

Vilken trevlig blogg! Var i Dalarna finns butiken?

Kram/ Maggie

www.paggilo.se

Hellen sa...

Visst är det härligt med allt som växer och spirar nu i trädgården. Din trädgård är ju dessutom så mysig. Jag går alltid en njutar runda i trädgården nu på kvällarna. Sitter ner en stund, pratar med växterna i växthuset och stänger dörren och går förbi örtagården och drar med handen i myntan och lavendeln :)Sen kan man sova lugnt.

Så roligt med eget på Formex. Ska bli så roligt att se dina julkuddar sedan i butiken. De kuddarna du har nu med bokstäverna är ju så fina de också.

Ha det så gott!
Kram Helen

Ann-Catrin sa...

Lise-lott

Jag vill önska dig och de dina en alldeles underbar midsommar!!

Stor kram A-C

Om mig

Mitt foto
Smedjebacken, Södra Dalarna
Varmt välkomna till min blogg. Jag driver Livsstilsbutiken Kol & Rosors på Slaggatan 29 i Falun. Syr för privat och offentlig miljö även uppdragssömnad. Vi gör hembesök. Egen formgivning och tillverkning av mjuka och hårda inredningdetaljer. Vill inspirera...