måndag 6 oktober 2008

Söndag den 19 oktober - till Siljan.


Det börjar dra ihop sig till Bloggresan till Siljan, som ni har kunnat läsa i marginalen så anordnas det åter en Bloggresa & nu till Siljan och dess Smultronställen...

Lite detaljer & en liten ändring.

Vi samlas på Hjultorget i Insjön kl 09.45.(lite besvärligt att beskriva vägen, därför åker vi i samlad trupp till Eva ;)) Innan vi åker in till Leksand så besöker vi Florum i Häradsbygden - som har kransar & tovat nytt på programmet vi avslutar kvällen på Stiftsgården med kvällsfika(smörgås) till ett pris av 45kr, där kommer SilverDalkullan att visa sina smycken i silver & återvunnit guld.

Söndag den 19 oktober.

10.00 - 10.30 Kaffe hos Eva.
10.30 - 13.30 Florum, Lop-Nor, Lantliv och Antik & Kuriosa i Leksand.
13.30 - 14.30 Lunch på Korstäppans Herrgård pris 90 kr.
14.45 - 18.15 Ylva Skarp, Karin Holmas Bond, Country Homes & Antik, Detalj & Fika på Stiftsgården vid Siljans Strand.

Ni organiserar er så bra som möjligt så att vi åker så många som möjlig i varje bil, Tänk på Miljön!

Frågor & Funderingar maila eller ring!

Vi ses!
Lise-Lott & Eva.

21 kommentarer:

Gårdsromantik sa...

Men så roligt ni kommer att få det...jag är bara´lite avundsjuk.

Men jag unnar er det!

Kram Maud

TiniTott sa...

Åh så skojigt med en bloggresa, vilket underbar idé =) Jag har gjort ett litet inlägg på min blogg om din butik, hoppas det är okej. Jag var där tillsammans med en konstresa i augusti och butiken är verkligen underbar =) MVH tinitott.blogg.se

n o r d i n g å r d e n sa...

Å va ni är duktiga och arrangerar resor! En dag kanske jag hakar på men nu går helgjobben före, ska ta en sväng uppöver inom kort i af, till en del av butikerna du nämner här, ni får säkert jätteskoj, håll i plånboken: ) Mari. ( Läcker bild!)

les fifoles sa...

Just passing by to steal a candy...
Have a nice week-end! Anne

Ullis/Leva på landet sa...

Kul att hitta hit. Fick tipset om din blogg i går av Linda Små Glädjen och jag kan inte förstå att jag inte hittat hit tidigare. Så mycket fint du visar. Så kul med bloggträff. Ser att det är i mina hemtrakter. Finns det möjlighet att hänga på eller är det fullt?

Ha en bra helg!
Ullis

Ullis/Leva på landet sa...

Då följer jag gärna med. Är det något mer du behöver veta? Annars kommer jag till Hjultorget till kl 9.45

Ha en bra dag!
Kram Ullis

Där Rosor Aldrig Dör sa...

Hejsan!
Vilken smarrig bild!!!
Hoppas att ni får en fin sammankomst den 19!!!
Själv så ska jag jobba, så jag kan inte haka på.

Ha de gott!
Kram Benita

Malmkakan sa...

Hej! Va trevligt med bloggresa. Hade gärna hängt på men datumet passar mig inte. Brukar ni ordna resor? Vilket härligt initiativ! Jag är ny inredningsgalen bloggerska från södra Dalarna. Titta gärna in till mig!

Marie sa...

Låter som en toppenrolig bloggresa. Hoppas ni får en riktigt mysig dag tillsammans!

Kram Marie

Galleri Hönshuset sa...

Hej. Det ska bli fantastiskt roligt o följa med på resan.... Vi ses på Söndag. Kram Pirre

Krusidull sa...

Längtar som bara den till söndagens resa.
Mvh
Krusidullan

No.15 sa...

Tittade bara in hos dig.
Ha en allatiders träff!

Där Rosor Aldrig Dör sa...

Hejsan!
Hörde dig på dalaradion idag & vilken tur du hade sedan, kul!!!

Lycka till på söndag!

Trevlig Helg!

Kram Benita

Ann-Catrin sa...

Oh ännu en bloggträff... Ha det så mysigt tillsammans!!

KRAM
A-C

Sussi sa...

Va kul med bloggträff och i mina trakter också.... Synda att jag fick se det så sent. Kansek kan hänga på nästa gång. Hoppas ni får en trevlig söndag!!
Mvh
Sussi

Hellen sa...

Åh, vilken härlig tur det verkar bli!!Ville så gärna vara med men kunde inte.

Hoppas ni får bra väder och trevligt.
Kram Helen

Kallholmen sa...

Vad mysigt med bloggträff. Hoppas den blev trevlig.
Carolina

Där Rosor Aldrig Dör sa...

Hej!

Du har en utmaning hos mig att hämta =)

Ha de!
Kraam Benita

mig & alice sa...

Ville bara kika in och önska en skön halloweenhelg!

Kraam
Melinda

n o r d i n g å r d e n sa...

Hallå där, vi saknar dina inlägg, hoppas allt är bra! Mari.

Nettan sa...

Låter väldigt trevligt!..lite avis;-)
Kram Nettan

Om mig

Mitt foto
Smedjebacken, Södra Dalarna
Varmt välkomna till min blogg. Jag driver Livsstilsbutiken Kol & Rosors på Slaggatan 29 i Falun. Syr för privat och offentlig miljö även uppdragssömnad. Vi gör hembesök. Egen formgivning och tillverkning av mjuka och hårda inredningdetaljer. Vill inspirera...