tisdag 15 mars 2011

på HÖG...









Oj! Hur har hon nu tänkt...kanske ni tänker...
Vill bara skriva att det var så Roligt att fotografera på Höjden :)
Jag tyckte om bilderna & man fick plats med mycket...

Jag vill berätta... Ofta säger jag att det är en Ständig Jakt ( en Behaglig Sådan) att Hitta Nya Tyger... Överst på Högen ligger det senaste tillskottet i Linne - en Twill(Kypert, ränder på diagonalen, vävda) & tung sådan ca 400gr i fg.01 & Obl.
Jag bara Älskar den...det Nya tillskottet... i Linnesamlingen. Då undrar ni, vad gör man av detta, Vackra Tunga Gardiner,Härliga Kuddar, det är bara fantasin som kan Sätta Stopp, har till och med tänkt att använda den till någon klänning-figursydd.
Visst jag glömde, att klä om möbler, men att Klä Möbler & att Sy FigurSydda Klänningar är Nästan Samma Sak, det ska Sitta Snyggt & På Plats ;)

Vidare till min "på Hög" så finns det Lite Sjalar fr.Syster P, Känner ni igen tygen & hanken på de små Kuddarna, 1:a Rätta Svar får en Sådan Liten Kudde - Sätta sina Knappnålar på...Så maila mej Rätt Svar...

Nederst han jag Lagt ett Tyg - Grytlappar,Vilket? Jo, Piggelin.

Ha det Bäst!
Kramar :)
Lise-Lott

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej Liselott!
Men så mycket vackra tyger och framförallt det nya linnetyget.

Om mig

Mitt foto
Smedjebacken, Södra Dalarna
Varmt välkomna till min blogg. Jag driver Livsstilsbutiken Kol & Rosors på Slaggatan 29 i Falun. Syr för privat och offentlig miljö även uppdragssömnad. Vi gör hembesök. Egen formgivning och tillverkning av mjuka och hårda inredningdetaljer. Vill inspirera...