tisdag 29 mars 2011

Sommartid - Sommarskor






Sommarskor känns långt borta åtminstone när jag vaknade i morse, då var det Vitt på Backen ca.5cm snö... Burr säger jag.
Men men det kommer en Sommar... Nu är mina ben ska jag kalla det Neonblåa, men med lite Sol & en härligt nagellack så blir det nog en Sommar...
Sommarskor, Flip-Flop har jag haft...Rem över tårna har jag haft...Espandrillos har jag haft men det är länge sen... ca.35år sedan... Det slinger iväg :)
Flip-Floppar förbrukade man ett par/Sommar, de var inte i Glitter som dessa fr. IJ
Rem över tårna kommer jag ihåg att jag skickade efter fr.Sthlm år -78 i naturfärgat skinn. Jag hade de under hela skolresan till Ibiza.
Espandrillosarna var blåa - de hade jag när jag konfirmerade mej våren -77 + att håret var lockat med locktång, med lockar utåt som följde ansiktsformen. Ser ni framför er hur jag såg ut... ;)
Allt kommer tillbaka fast i en lite Nyare tappning, man säger att modet går i cirklar...Det är inget nytt...
Skulle vi nu få en dålig sommar så kan man alltid ha Stövlar...
De hade jag också, men då var jag mycket yngre...
När vi var hos Mormor hade jag Alltid Gummistövlar, deras hus angränsade till Betesmarker & Hagar, kan finnas Orm/det fanns... Då måste man ha Stövlar, det har jag än idag när jag går och badar på landet, så det är ingen skillnad Lise-Lott då med Stövlar + Klänning/Baddräkt och nu...
Nu ser vi fram emot en härlig Vår!
Kram på Er Alla & Ha det Bäst !
Lise-Lott

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Tjejen,
Hoppas allt är bra, med tanke på...
Jag längtar så efter mina flip-flop och det blåa tyget som skall bli kuddar till de grå stolarna det kommer att bli såååå bra!

Kramar
Lena

Kol och Rosors sa...

Hej på Dej :)
Det knallar på... :)
Allt finn i Butikenpå bagaregatan, så nu väntar vi på Sol... av med Strumpor & nymålade tånaglar.
Kuddarna kommer att bli Super på dina T.
Kramar
Lise-Lott

Om mig

Mitt foto
Smedjebacken, Södra Dalarna
Varmt välkomna till min blogg. Jag driver Livsstilsbutiken Kol & Rosors på Slaggatan 29 i Falun. Syr för privat och offentlig miljö även uppdragssömnad. Vi gör hembesök. Egen formgivning och tillverkning av mjuka och hårda inredningdetaljer. Vill inspirera...