söndag 2 mars 2008

Ägg & Mjölk




Idag har jag gjort lite stilleben med ÄGG & MJÖLK som ingredienser...
ÄGGEN är ÄKTA och de ligger på en bädd av tyll på ett platina-fat, lite organzaband & en krysantemunsblomma.

Tårtfatet av glas har fått ÄGG-tvålarna som är franska och är gjorda av bl.a. MJÖLK. (Cleopatra hade i sin tvål, MJÖLK (åsne-MJÖLK)) ;)) Vissa av tvålar har en förpackning antingen en säck av linnebatist med organzaband eller ett kuvert i vitt linne med en hjärtknapp som knäppning. "Ingredienser" tar slut, fyll den då kanske med rosenknoppar/lavendel/smycken. Låt fantasin flöda...

1 kommentar:

Maria sa...

Oj..vad du donar och gräjar , jättemysigt ser fram emot att få komma till din butik!

Om mig

Mitt foto
Smedjebacken, Södra Dalarna
Varmt välkomna till min blogg. Jag driver Livsstilsbutiken Kol & Rosors på Slaggatan 29 i Falun. Syr för privat och offentlig miljö även uppdragssömnad. Vi gör hembesök. Egen formgivning och tillverkning av mjuka och hårda inredningdetaljer. Vill inspirera...