tisdag 18 mars 2008

Köksoffa eller andra soffor...


Jag andas vår i luften...











Grönt,Gult,Grädde & Vitt är färgerna på mina kuddar i soffan, de är sydda i tvättad linne i lite grövre struktur... med klädda knappar.

Dessa kuddvar syr jag upp i Olika Färger & I Olika Modeller...

Jag vill även ge Er som ska till Stockholm undet Påsk ett litet utflyktsmål, nämligen Skansen som arrangerar Påskmarknad för andra året. Det börjar Skärtorsdagen och avslutas på Påskdagen och öppettiderna är mellan kl.11-16.
Hoppas vi ses för jag tar kvasten till Skansen ;))

Ha det så gott & en fortsatt trevlig vecka!
Kram Lise-Lott

11 kommentarer:

n o r d i n g å r d e n sa...

Makalöst vackra kuddar i din soffa! Inte klokt va duktig du är på att sy! Jag gillar de pastelliga färgerna, de andas verkligen vår... tack för fint skansentips! Ha en fortsatt bra vecka! Mari.

Där Rosor Aldrig Dör sa...

Håller helt med föregående, kuddarna är ljuvliga och verkligen härligt våriga. Men vart är våren..det snöar ju nu?! :(
Tack för tipset ang Skansen!

Må så gott!
Kram Benita

Marie sa...

Vackra kuddar i underbart fina vårfärger! Fick syn på din annons när jag läste Lantliv i helgen, vad roligt!

Visst är det sant att man inte ska ha för bråttom när man renoverar, det är bra att bo in sig. Vi har hållt på och renoverat i 6 år nu och det är som du säger, man lär sig att leva i det pestiga, hihi. Men det ska bli så skönt att det äntligen är dags att göra något åt hallen. Till saken hör att vi har en tvättstuga nere i källaren som man i dagsläget är tvungen att gå ut för att komma ner till. När vi nu bygger ut hallen ska där också få plats en trappa så vi når tvättstugan inifrån, ska bli helt underbart lyxigt.

Ha en fortsatt trevlig vecka!
Kram Marie

lottens vita och gröna sa...

hallojsan! nu har jag länkat till dig, ok? men såååååå vackra färger..nästan poetiskt när du radade upp fägerna, nog andas det vår om dina fina kuddar! tänk att jag hade inte en aning om att det var påskmarknad på skansen och jag som bor i stockholm, ska höra mig för i familjen om intresset! ha det så gott i påsk då! kram lotten

Kalkstenssommar sa...

Hej!
Hittade hit via Guldkant på Livet!

Va fin blogg du har, nu skall jag kika runt lite här inne!

Kram L

Ann-Catrin sa...

Hej!!
vad roligt att hitta till din fina blogg.. som jag gjorde av Mari!!
Blev så nyfiken..har nämligen landställe vid Hagge..och du har butik i Smedjebacken...har inte hunnit läsa...men vilken äör det?

UTLOTTNING INNE HOS MIG!!!
var gärna med!!
Jag länkar dig om jag får!!
Kram a-C

Ann-Catrin sa...

...glömde ju skriva om din aljuvlih´ga kuddar... ohhh!!
kram igen!

Lila sa...

Jättefina kuddar!! Superfin blogg du har!!!!

Oh, vad synd att vi inte är hemma i påsk och kan gå på SKansen. Får boka det till nästa år (förhoppningsvis har dem kvar denna).

Kramis L

Sara sa...

Åh vad du är duktig! Och grattis till utnämningen :)
Och Välkommen ut i bloggvärlden.

Det blev mycket på en gång...

AnnaMia sa...

Hej!
Vilka fina kuddar! Härliga färger!
Å va många kommentarer! Det händer verkligen saker :)
Skulle du inte ha en räknare på din sida? Om du vill, kan vi fixa det efter påsklovet?

Det ska bli spännande att höra om skansen! Ha det så bra och framför allt ha det kul! ;)

Vi ses efter lovet!

Kram
AnnaMia

n o r d i n g å r d e n sa...

Kör försikigt på kvasten och ha en trevlig helg i Sthlm ; ) Glad Påsk! Mari.

Om mig

Mitt foto
Smedjebacken, Södra Dalarna
Varmt välkomna till min blogg. Jag driver Livsstilsbutiken Kol & Rosors på Slaggatan 29 i Falun. Syr för privat och offentlig miljö även uppdragssömnad. Vi gör hembesök. Egen formgivning och tillverkning av mjuka och hårda inredningdetaljer. Vill inspirera...